در فرایند ارتباطات، هیچ چیز مهمتر از کسب اعتماد مخاطبان و ایجاد اعتماد نسبت به رسانهها نیست. یکی از مواردی که این اعتماد را بیشتر کرده و به برقراری این ارتباط کمک میکند، در نظر گرفتن حقوق مخاطب است.در این مقاله ابتدا به بررسی جایگاه انسان در اسلام واهمیت وشأنی که انسان در اسلام دارد می پردازیم وسپس به بررسی حقوق این انسانبه عنوان مخاطب، از منظر رسول اکرم(ص) پرداختهایم. در نتیجه رعایت این حقوق در جامعه میتواند اثراتی مثل ایجاد همدلی، صمیمیت، رعایت احترام متقابل و... شود که همة این موارد میتواند مسیر هموارتری را برای رشد و کمال در جامعه ایجاد نماید.
عالی زاده, مریم. (1395). بررسی حقوق مخاطب از منظر رسول اکرم(ص). فصلنامه علمی تخصصی فرهنگ پژوهش, 9(شماره 28 - زمستان 1395), 31-58. doi: 10.22081/fpq.2017.65423
MLA
مریم عالی زاده. "بررسی حقوق مخاطب از منظر رسول اکرم(ص)", فصلنامه علمی تخصصی فرهنگ پژوهش, 9, شماره 28 - زمستان 1395, 1395, 31-58. doi: 10.22081/fpq.2017.65423
HARVARD
عالی زاده, مریم. (1395). 'بررسی حقوق مخاطب از منظر رسول اکرم(ص)', فصلنامه علمی تخصصی فرهنگ پژوهش, 9(شماره 28 - زمستان 1395), pp. 31-58. doi: 10.22081/fpq.2017.65423
VANCOUVER
عالی زاده, مریم. بررسی حقوق مخاطب از منظر رسول اکرم(ص). فصلنامه علمی تخصصی فرهنگ پژوهش, 1395; 9(شماره 28 - زمستان 1395): 31-58. doi: 10.22081/fpq.2017.65423