با عنایت به مشکلات فرهنگی و اعتقادی گریبانگیر جامعه، یکی از انتظارات عموم مردم به ویژه متدینین کنشگری اثربخش حوزههای علمیه است. مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران با حدود 500 مدرسه در سطح کشور و بیش از 120 هزار طلبه و فارغ التحصیل خواهر در سطح دو حدود یک سوم از جمعیت طلاب کشور را تشکیل میدهد. در این بین تمرکز بر راهکاری ریشهای، اساسی و اثربخش برای حل آن انتظارات ضرورتی اجتناب ناپذیر است. تحقیق پیش رو توانمندسازی از طریق آموزشهای مهارتی مورد نیاز را یکی از همان راههای اساسی میداند که میتواند به عرضه نیروی انسانی توانمند و کارآفرین و در نهایت کاهش آسیبهای اجتماعی بهخصوص در جامعه بانوان منجر گردد. افزایش بهرهوری و کارایی وظایف مرتبط با طلبگی مانند تبلیغ، تعلیم و تربیت، پژوهش، پاسخگویی به سؤالات و شبهات و مانند آن از موضوعاتی است که این تحقیق بر آن متمرکز گردیده است. در این پژوهش تلاش شد با روش اسنادی و مصاحبه با صاحبنظران ضمن تبیین اهمیت مهارتآموزی در بین طلاب خواهر، با نسبتسنجی مقایسهای بین سرفصلهای ارائه شده میان دروس دانشی و مهارتی، سهم پایین آموزشهای مهارتی بیان گردد. سپس مهارتهای مورد نیاز طلاب خواهر تبیین شد و با توجه به این مهارتهای مورد نیاز، فاصله بین وضع موجود وضع مطلوب مشخص گردید و در نهایت با ارائه الگوی مهارتافزایی تثقیف، راههای تقویت مهارتآموزی بیان شد.
گوهری, فاطمه. (1401). آسیبشناسی دوره آموزشی سطح دو حوزه های علمیه خواهران از نظر مهارتی. فصلنامه علمی تخصصی فرهنگ پژوهش, 15(شماره 49- بهار 1401), 141-178. doi: 10.22081/fpq.2022.73399
MLA
فاطمه گوهری. "آسیبشناسی دوره آموزشی سطح دو حوزه های علمیه خواهران از نظر مهارتی", فصلنامه علمی تخصصی فرهنگ پژوهش, 15, شماره 49- بهار 1401, 1401, 141-178. doi: 10.22081/fpq.2022.73399
HARVARD
گوهری, فاطمه. (1401). 'آسیبشناسی دوره آموزشی سطح دو حوزه های علمیه خواهران از نظر مهارتی', فصلنامه علمی تخصصی فرهنگ پژوهش, 15(شماره 49- بهار 1401), pp. 141-178. doi: 10.22081/fpq.2022.73399
VANCOUVER
گوهری, فاطمه. آسیبشناسی دوره آموزشی سطح دو حوزه های علمیه خواهران از نظر مهارتی. فصلنامه علمی تخصصی فرهنگ پژوهش, 1401; 15(شماره 49- بهار 1401): 141-178. doi: 10.22081/fpq.2022.73399