زندگی فکری و دینی اگوستین را در چند مرحله میتوان تصوبر نمود: زمانی که سخنوری سیاسی بود. سپس طالب حکمت گردید. خشک بودن فلسفه وخالی بودن فلسفه از دین ومعنویت او را به سوی مانویت دو انگارانه کشاند. و پس از 9 سال به شکاکیت اکادمیان گرفتار گشت بعدها نیز به عنوان استاد وکالت در میلان مشغول شد. تا اینکه وارد شدن در مسیحیت ورق جدیدی را در زندگی او گشود.
تعریف آگوستین از عقل، تبییین ایمان، اثبات خداوند، خلقت،رابطه نفس وبدن.معاد ازل وابد، زمان از اموری است که نمی تواند در تبیین مساله انتظار بشر از دین به نظر آگوستینوس کمک نماید. اعتقاد به خدای قادر وخیر مطلق، تبیینی جدید از تثلیث، رابطه نفس وبدن، اعتراف به گناه، تقدسی فوق العاده به کلیسا بخشیدن رابطه عقل وایمان از تعابیری هستند که در تفکر آگوستین و فلسفه مسیحی آگوستین نقش عمده ای دارند. «ایمان میآورم تا بفهمم» شاید طلیعهای باشد برای پیش بینی افق فکری آگوستین و نظر او راجع به دین و عقل.
یاقوتی, باقر. (1395). قلمرو دین و زوایای ایمان از نظر اگوستین. فصلنامه علمی تخصصی فرهنگ پژوهش, 9(شماره 26 - تابستان 1395), 153-174. doi: 10.22081/fpq.2016.65049
MLA
باقر یاقوتی. "قلمرو دین و زوایای ایمان از نظر اگوستین", فصلنامه علمی تخصصی فرهنگ پژوهش, 9, شماره 26 - تابستان 1395, 1395, 153-174. doi: 10.22081/fpq.2016.65049
HARVARD
یاقوتی, باقر. (1395). 'قلمرو دین و زوایای ایمان از نظر اگوستین', فصلنامه علمی تخصصی فرهنگ پژوهش, 9(شماره 26 - تابستان 1395), pp. 153-174. doi: 10.22081/fpq.2016.65049
VANCOUVER
یاقوتی, باقر. قلمرو دین و زوایای ایمان از نظر اگوستین. فصلنامه علمی تخصصی فرهنگ پژوهش, 1395; 9(شماره 26 - تابستان 1395): 153-174. doi: 10.22081/fpq.2016.65049