ابراهیم به عنوان سلف صالح مشترک میان ادیان ابراهیمی، از جایگاهی ویژه در سنت دینی یهودیت، مسیحیت و اسلام برخوردار است. این در حالی است که به اعتقاد اندیشمندان معاصر تفسیر وقایع و حوادث زندگانی ایشان در بین مسیحیت و اسلام منشا اختلافات فکری زیادی گردیده است که مروری بر تفسیر داستانهای زندگانی وی در قرآن و کتاب مقدس شاهدی بر این مسئله میباشد. در این میان ماجرای امر الهی به ذبح فرزند ابراهیم از محوری ترین مسائل اختلافی بین اندیشمندان و مفسران بوده است. این نوشتار به دنبال آن است تا با بازخوانی برداشتهای مختلفی که با استناد بر قرآن و کتاب مقدس از این واقعه صورت گرفته است با نگرش تطبیقی به بیان وجوه شباهت و تفاوت مبانی عقلی ذبح فرزند ابراهیم از منظر الهیات اسلامی و مسیحی بپردازد.
رحمتی, سید مهدی. (1400). بررسی تطبیقی مبانی عقلی «ذبح فرزند ابراهیم» در الهیات مسیحی و الهیات اسلامی. فصلنامه علمی تخصصی فرهنگ پژوهش, 14(شماره 47- پاییز 1400), 29-56. doi: 10.22081/fpq.2021.72479
MLA
سید مهدی رحمتی. "بررسی تطبیقی مبانی عقلی «ذبح فرزند ابراهیم» در الهیات مسیحی و الهیات اسلامی", فصلنامه علمی تخصصی فرهنگ پژوهش, 14, شماره 47- پاییز 1400, 1400, 29-56. doi: 10.22081/fpq.2021.72479
HARVARD
رحمتی, سید مهدی. (1400). 'بررسی تطبیقی مبانی عقلی «ذبح فرزند ابراهیم» در الهیات مسیحی و الهیات اسلامی', فصلنامه علمی تخصصی فرهنگ پژوهش, 14(شماره 47- پاییز 1400), pp. 29-56. doi: 10.22081/fpq.2021.72479
VANCOUVER
رحمتی, سید مهدی. بررسی تطبیقی مبانی عقلی «ذبح فرزند ابراهیم» در الهیات مسیحی و الهیات اسلامی. فصلنامه علمی تخصصی فرهنگ پژوهش, 1400; 14(شماره 47- پاییز 1400): 29-56. doi: 10.22081/fpq.2021.72479